joi, 3 mai 2012

Din nou despre solar

Solarul nostru de incepatori se dovedeste a fi foarte bun. Nu e folia foarte bine intinsa, nici el perfect etans dar isi face treaba exemplar.

Am ajuns la capitolul legatul rosiilor. Ce de dezbateri! Evident opiniile mele si cele ale consortului sunt divergente. Din cauza asta a trebuit sa leg si sa dezleg rosiile de vreo trei ori. Am gasit eu o modalitate de legare care mi s-a parut foarte eficienta din cauza ca nu necesita araci si mai si sustine planta foarte bine. S-a dovedit stiintific ca nu am "inventat roata" in comuna pentru ca, odata ce au vazut cum am legat, toti localnicii au decretat ca asa le leaga si ei. Pai si bine oamenilor, chiar trebuia sa caut solutia asta online? Nu puteati sa impartasiti si voi experienta? Doamne, ce oameni zgarciti cu impartitul know-how-ului pe care il detin!

Chiar si cu "aprobarea" obtinuta din partea comunitatii, consortul tot n-a fost de acord ca asta e cea mai buna metoda. Asa ca am stat vreo doua zile cu jumatate din rosii legate pe arac si cealalta prin "infasurare spiralata" ( nu stiu ce alta denumire smechera sa-i dau metodei de legare aplicata asa ca am inventat pur si siplu una).

Dupa o zi, am mai reusit sa mai "cuceresc" cateva fire din jumatatea de solar pe care consortul o decretase ca fiind aia care ramane legata pe araci. Desi mi-a repetat intr-una ca sigur plantele vor ajunge sa fie prea grele pentru legatura aia si legatura o sa cedeze si tot vor avea nevoie de arac, parerea mea a ramas neschimbata: pana la noi descoperiri internetistice, aceasta e cea mai buna modalitate:

Intre timp solarul nostru a capatat si o usa in partea din spate si acum aerisirea este asigurata pe deplin. Plantutele au fost foarte fericite mai ales in contextul unor temperaturi de 32-33 de grade la umbra care in solar se transformau probabil in 40. Asa ca toata lumea e multumita, mai ales ca tot au ramas cateva fire de rosii care sunt legate cu arac.


Din ce am studiat pana acum, rosiile Marissa merg cel mai bine in solarul nostru. Sunt aproape toate inflorite si una dintre ele, mai precoce de felul ei, a legat si rod.
Fotografia e facuta foooarte de aproape asa ca nu va ingroziti , va rog, marimea rosioarei e de un varf de deget :))

In solar merg foarte bine si castravetii. Primele rasaduri, luate din piata, s-au inaltat frumusel si au flori ( si implicit mici castraveti):

A mai plantat consortul si cateva fire ( vreo 7 cred) din rasadurile crescute de noi pe balcon la Bucuresti. A doua zi erau vesele si incantate de noua lor locuinta, unde-i cald si bine.


Acestea sunt noutatile legate de solar. In afara lui, ciripit de pasarele, zumzet de albine, greieri cantatori si...a iesit fasolea. Cred ca e din categoria aia pe care o cumparase Jack pentru ca se inalta vazand cu ochii. Dar despre ea si alte plante de afara, intr-un episod viitor.

3 comentarii:

  1. Foarte tare "rosioara"

    RăspundețiȘtergere
  2. Rosiile din solar, pentru ca se copilesc zdravan, se infasoara cel mai bine pe sfoara si cel mai simplu, fara a fi nevoita sa umblii toata ziua cu atele dupa tine.
    Daca nu le copilesti zdravan, te trezesti cu o padure si implicit cu mana de toata frumusetea. In gradina, unde aerisirea nu este o problema, poti sa mai uiti cate un copilete, ca nu este foc si aracii sustin mai bine aceste rosii.
    Asa ca poti da bine din gene pana se fac evantai, mai cucereste cateva rosii :)) si pune-le pe sfoara.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Vasi, consortul a vazut primul mesajul de la tine. I-am zis cu un zambet larg : "vezi ca am dreptate?". A mormait ceva nemultumit dar a trebuit sa fie de acord. :) N-am ajuns insa sa desfac cele 6 rosii ramase inca legate de araci dar voi face asta cat de curand.

    RăspundețiȘtergere