marți, 21 mai 2013

Anul acesta in solar

Din cauza faptului ca solarul nostru a fost umplut cu sarg cu usturoi de catre Consort  ( pe care cu greu s-a decis ulterior sa-l scoata! ), anul acesta am intarziat mult cu lucrarile. N-am mai fost la fel de organizati ca anul trecut in plantare si, prin urmare, avem rosii de toate marimile si soiurile. Ei am exagerat, nu-s chiar de toate soiurile, sunt doar de toate marimile! :)

Soiurile ( si hibrizii ) plantati acum in solar sunt in ordine aleatorie: Precos, Inima de bou, Ghittia, Alvaro.
Primele tomate care si-au castigat locul au fost cele de la Alvaro, vreo 7-8 la numar. De aceea astazi ele sunt cele mai mari si cele mai inflorite. Restul sunt de diverse dimensiuni asa ca le-am legat doar pe acelea unde legatul era necesar, pe restul le-am lasat sa mai creasca.

Nu sunt multumita de faptul ca nici anul acesta n-am reusit sa-mi achizitionez o ata de palisat mai de soi. Am una dar e cam anemica asa ca nu ma bazez pe ea. Anul trecut am legat rosiile din solar cu rafie lata. Pe timpul verii si al caldurilor toride rafia legata de arcadele solarului a cedat si am avut surpriza sa gasesc cateva plante la pamant. Unele s-au rupt grav.

Sunt multumita in schimb ca am reusit sa montam instalatia de picurare. Pentru ca am fost novici, si aceasta mai are nevoie de ceva ajustari dar le vom face cel mai probabil in toamna. Acum o lasam asa ca sa nu stresam plantele inutil.

Duminica le-am dat tomatelor din solar si o portie hranitoare de zat de cafea si un pumn de coji pisate de oua. Sunt chiar curioasa in ce masura tratamentul mentionat  va imbunatati vigoarea plantutelor.
Le-am si copilit pe cele mai mari de cateva ori. E incredibil cati copili fac tomatele din solar. Tot copilindu-le si "bibilindu-le" la orele diminetii, duminica, am descoperit si faptul ca una dintre tomatele Alvaro a produs deja primul fruct.

Intrebare: am inteles ca dupa ce planta dezvolta primul etaj de fructe ar trebui sa-i rupem frunzele pana la acesta?

Cateva poze facute in mare, mare viteza inainte de plecare:
Tomatele Precos ( doar 6 fire in solar, restul afara)

 
Tomatele Alvaro ( vreo 7-8 la numar; una a fost casapita de coropijnita)


 
Prima rosioara Alvaro: forma interesanta, pare a fi din aceea carnoasa.

11 comentarii:

  1. Da, se rup frunzele de la baza si pentru a se face bine aerisirea si pentru a se dezvolta bine fructele si se numeste defoliere :))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca rosiile sunt ok pentru timpul asta. Am si eu un loc cu usturoi si nu stiu daca pot sa intercalez ceva printre el. Spor la plantari in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Grija mare la atele acelea. Din cate vad eu nu sunt foarte bine intinse. Se vor lasa de greutate. Incercati sa le intindeti bine - nu exista niciun risc de sugrumare a tulpinei, cum mi-a zis cineva

    RăspundețiȘtergere
  4. Hello, everything is going nicely here and ofcourse every
    one is sharing data, that's truly good, keep up writing.

    Feel free to visit my page; blancas

    RăspundețiȘtergere
  5. Sant incantat si tot odata bucuros sa descopar acest minnunat blog. Mai mult decat atat doresc sa raspund la intrebarea pusa de dumneavoastra. Desigur frunzele dintr-e pamant si primul etaj floral se rup. Se rup intrucat pe acest segment se formeaza Depozite Parazitare Multiple. Probabil ca ati observat ca de cele mai multe ori frunzele din zona aceasta ruginesc. Se deterioreaza grav. E acestea sant cauzele unor astfel de intamplari nedorite. Fapt pentru care cei mai multi gradinari rup si scot aceste frunze afara din solar.
    As dorii sa vin in ajutorul dumneavoastra cu o sugestie vizavii de atele ce sustin tomatele. Inlocuiti aceste ate cu treistie de balta(stuf). Dupa care va recomand sa legati rosiile cu ata de iuta sau sa confectionati cateva cleme din teava de plastic. Care sant avantajele acestei actiuni? Odata ca stuful nu va putrezii, astfel il veti putea folosii ani dea randul. Iar clemele va ajuta sa mentineti cursul de crestere al tomatelor pe verticala intr-un mod extrem de benefic acestora.
    Va multumesc si va felicit pentru articol.

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte frumos,,eu am emotii ca am construit un solar din policarbonata si nu stiu mare lucru.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sarbatori fericite. Noul An sa va aduca in dar sanatate, vise implinite, bucurii , liniste si armonie sufleteasca. LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  8. Se pare ca ai destula activitate in solar...nu ai timp sa te plictisesti :)

    RăspundețiȘtergere
  9. It was one of the hardest workouts I have ever done, and I've worked out a LOT! From the beginning it got my heart pumping gta 5 apk

    RăspundețiȘtergere
  10. Mulțumesc pentru tot Dr. Ellen! După ce te-am contactat pentru a mă ajuta să nu mai divorțez de soțul meu, soțul meu a încetat să mai depună acte de divorț și lucrurile stau mult mai bine. După cum ai spus, tot procesul de divorț a fost anulat, femeia rea ​​care a creat probleme în căsnicia mea a părăsit soțul meu și acum suntem foarte fericiți împreună. Împărtășesc această experiență de viață cu oricine se confruntă cu provocări similare în relația lor, căsătorie sau orice altă problemă. , o puteți contacta pe Dr Ellen pe WhatsApp +2349074881619
    Ea este competentă în următoarele vrăji:
    * vrăji de dragoste
    * vrăji de căsătorie
    * vrăji de bani
    * vrăji de frumusețe
    * Vrăji de noroc
    * Vrăji de atracție sexuală
    * Vrăji de vindecare a SIDA
    * Vrăji de loterie
    * Blestemele elimină imediat vrăjile
    * Vrăji de protecție
    * Vrăji de loterie
    * Vrăji norocoase
    * Vraja de fertilitate
    * Inel de telekineză 💍
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    RăspundețiȘtergere