joi, 31 martie 2011

OO de tara

In ultimul timp v-am privat de vesti referitoare la poiata. Nu stiti ( pentru ca probabil nu v-am spus pana acum ) dar intentia ferma atunci cand am infiintat poiata a fost sa obtinem oua proaspete, de tara. E drept ca initial noi am cumparat  gaini de ferma, care nu aveau nimic in comun cu gainile de tara si care, colac peste pupaza nu-si vazusera "produsele" pana atunci pentru ca, nu-i asa, cum le ouau, erau repede stranse, prin metode industrializate sau cu mana, habar n-am. De ouat faceau oua dar au descoperit si cat de bune erau ouale cu pricina si au inceput sa le manance. Pe toate, de nu mai ramanea nimic. Am incercat fel de fel de metode de dezvatare, fara insa a avea succes. Drept pentru care, pe masura ce cresteau puii, gainile albe de ferma, fara educatie, au devenit ciorbita. In fond nu prea stiam nici ce varsta au asa ca si productia potentiala era puternic pusa la indoiala.

Astazi, puii de atunci s-au transformat in gaini, respectiv cocosi grasani, cu chef de harta. Totusi, de prin februarie au inceput productia iar saptamana trecuta am reusit sa strangem primul nostru carton cu oua de tara. Sunt mari, rosii, frumoase, perfecte as zice ( si probabil acum vorbeste mandria din mine.

In momentul de fata mai avem un efectiv de 20 de gaini. Am avut si vreo 8 cocosi, cu Milica noua. Dar a trebuit sa taiem din ei pentru ca se incaierau in asa hal incat ajunsesera sa se schilodeasca. Sa nu va inchiputi cumva ca n-am avut o strangere de inima. Ba da...chiar am incercat sa-i dam dar cumva toti vecinii nostri au din generatiile de pui de anul trecut o multime de cocosi.

Milica e neschimbat, e inca tartor si mai are in prezent doar vreo patru "tineri oponenti". Niciunul dintre ei n-a reusit insa sa-l dovedeasca si am mari indoieli ca o vor putea face pe viitor.

Poate doriti sa-i revedeti:
 Milica si cadanele
 Concurenta. Inca n-are nume dar cred ca va fi Bruce Lee datorita temperamentului violent
 Neste doamne in prim plan
Da, ele toate il iubesc doar pe Milica! Restul recurg la violente :P

8 comentarii:

  1. am patit-o si noi cu gainile de aprozar mancatoare de oua. dar si cu cele noi, de curte, din cand in cand. am vorbit cu un veterinar si ne-a spus sa luam calciu la punga (e de fapt calcar macinat), pentru ca au nevoie de un aport crescut in primavara. si n-au mai mancat oua.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru sugestie. Aparent gainile tinere nu au apucaturi dar oricum e bine de stiut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place treaba cu calciu la punga.Multumim Simf!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase pasari! Bravo, sa va traiasca!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am si eu 12 gaini care de catava vreme mananca la oua de se satura.Din 12 0ua cate adunam aproape zilnic am ajuns la 2-4 .Le dau drumul si afara ,au hrana ,apa,si degeaba.Am sa incerc cu calciu la punga sa vedem daca reactioneaza.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim, calciul trebuie amestecat in mancare, altfel nu le vei pacali sa-l manance.
    Incearca mai degraba sa le dai o perioada amestec furajer pentru gaini outoare. Acela contine deja calciu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Hi there I am so delighted I found your webpage, I really found
    you by accident, while I was browsing on Google for something else, Regardless I am here
    now and would just like to say thanks for a incredible
    post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to look over it all at the moment but I
    have saved it and also added in your RSS feeds,
    so when I have time I will be back to read more,
    Please do keep up the excellent b.

    Look into my web site: cornhill

    RăspundețiȘtergere