miercuri, 20 aprilie 2011

Operatiunea repicarea continua

Saptamana asta mi-am tot facut planul si ieri seara am trecut la treaba. N-am terminat caci sincer nu m-am asteptat sa fie chiar asa de multi. Dar ardeii grasi imi tot faceau cu ochiul din rasadnita: "Uite, ne-au dat frunzulitele alea reale despre care ai tot citit pe net. Hai ca e vremea noastra. Vrem la paharele!" Asa ca am trecut la treaba. Ce, parca poti sa contrazici niste ardei grasi, fie ei si rasaduri mititele?!

Tot plantand eu aseara m-am gandit ca postul de astazi ar trebui sa fie asa, cu un aer mai didactic pentru ca si mie mi-a placut si mi-a ajutat sa gasesc fotografii explicative pe blogurile altora. Asa ca pentru cei carora le va fi de ajutor dar si pentru deliciul publicului larg va prezentam urmatoarele:

 Pasul 1. Se iau paharele de unica folosinta, se scufunda generos in punga de pamant pana se umple si se aliniaza frumos, ca la scoala. Cu coada unui pix ( dap, eu fac agricultura cu mijloace rudimentare), se fac gauri in pamant ca sa pregatim locul pentru viitorii locatari. Toate astea se fac obligatoriu in bucataria de la Bucuresti, ca n-ai rabdare sa ajungi la tara, in scopul declarat de a face o mizerie crunta pe care apoi trebuie s-o indepartezi, gandindu-te ca puteai fi mai atent cu pamantul, ca sa nu se imprastie. Te vei gandi doar pentru ca in mod cert data viitoare vei proceda exact la fel!
 Pasul 2. Din frumusetea de rasadnita ( un castronel de plastic din Kaufland pe care l-ai transformat in cea mai grozava plantatie de seminte ) se scot usor, doua cate doua, firele de ardei. Nu trageti tare! Au niste radacini firave si apoi, sunt plante vii, le doare!La nevoie se pot folosi instrumente adaptate, cum ar fi un cutit de plastic, de unica folosinta. Doar pana capatati putina experienta.
 Pasul 3. Se aseaza cele doua rasaduri cumintele in gaurile de pamant, avand si de data asta mare grija la radacinute si tulpinite, pentru ca sunt, asa cum v-am explicat, niste delicate! Intre pasi, obligatoriu luati telefonul si faceti poze. In mod evident il veti murdari de pamant. Nu va faceti griji, este parte a procedurii de repicare, il curatati voi cumva dupa.
 Pasul 4. Plantutele trebuie puse pe cat posibil drepte si cu grija pentru a nu rupe radacinile. In plus n-ati vrea ca bunatate de rasaduri sa stea strambe in pahar.
 Pasul 5. Pamantul din jurul lor se preseaza incetisor pentru a le fixa. Cu ocazia asta se creaza si un fel de gol care va ajuta apa sa se adune si sa se scurga catre radacina, atunci cand udati rasadurile.
 Pas intermediar. Acesta este momentul in care va puteti zgai cu gratie la radacinutele formate. De preferinta ele se si pozeaza, pentru posteritate. In fond pana acum n-ati mai pus niciodata rasaduri de legume si nici nu le-ati mai urmarit crescand. E cazul deci sa imortalizam momentul. E un moment Kodak!
 Rezultatul: Doua fire de ardei gras au acum locuinta temporara pana vor creste mari si se vor face numai bune de pus direct in gradina de zarzavaturi. Se uda frumusel ca sa se faca niste ardei mari si desigur grasi.
Nota: Pentru a nu bulibasi totul si a nu face varza rasadurile e bine sa marcati cumva paharutele. Eu am ales numele de cod AG ( evident de la ardei gras). Dar puteti sa le numiti si Bond, James Bond :)

4 comentarii:

  1. Totul arata foarte bine, dar fa o gaura la baza paharului. De ce ai pus doua radacini la fiecare paharel ? Nu, ca stiu eu multe despre cultivarea ardeilor...

    RăspundețiȘtergere
  2. Aoleu, sa nu mai aud de repicare ca fac alergie!
    Dar james Bond imi place! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Dani, am pus doua caci asa le voi pune si in cuib cand se vor muta in gradina. Socrul meu le punea asa deoarece daca una din plantute da coltul, neadaptandu-se la conditiile vitrege de afara sa ramana cealalta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Alexandra, intr-adevar cere muuulta rabdare. Dar mi-e drag apoi cand le privesc cum stau asa in paharute

    RăspundețiȘtergere