joi, 8 iulie 2010

Generatii noi de zburatoare

In imagine: Vila puisorilor

A aparut a doua generatie "Made by Clocitoare". Sunt dragalasi foc si as fi vrut sa va pot arata poze dar din pacate nu am avut aparatul la mine cand le-am facut vizita aseara. Sunt la fel de colorati ca si primii si sunt destul de multi golasi ( suspectam ca ouale provin numai de la gaini dezbracate!).

A doua experienta referitoare la clocit nu s-a dovedit asa de fructuoasa ca prima si cred ca asta se datoreaza exclusiv greselii de a "completa" clocitoarea a doua zi. N-am avut initial oua de ajuns asa ca a doua zi am completat cu oua luate de la un vecin. Fie n-a fost bine ca am completat fie ouale au fost vechi.

Rezulatul e reprezentat de 28 de puisori frumusei si baltati in toate culorile pamantului.

Noutatea acestui ciclu de clocit o constituie cele 7 oua de bibilica. Acestea mai au de stat la clocit si saptamana aceasta iar la sfarsitul ei, daca totul a mers bine, ar trebui sa ciocneasca si sa-si faca aparitia cele sapte bibilici de productie proprie ( cu oua de la vecina, ce-i drept!)


Ca sa va ofer o actualizare despre generatiile anterioare va pot spune ca cei mai mari puisori au primit incuvintare pentru a parasi "vila" pe care le-am construit-o si a se alatura gainilor. Evident ca avand avantajul unor dimensiuni reduse in comparatie cu cele ale gainilor au gasit modalitati felurite de a trece dincolo de grantile spatiului rezervat pentru pasari, asa ca bantuie cat e ziua de lunga prin toata curtea iar seara se intorc la "vila" sa faca nani. Aseara, la numaratoare au iesit cu unul in minus si indiferent cat am cautat noi cu lanterna prin toate cotloanele si ascunzisurile curtii n-a fost chip sa apara. L-am strigat, am scotocit toate tufele, nimic. Intr-un final am renuntat si ne-am gandit ca o fi trecut pe la vecini si se intoarce el, ziua urmatoare. Ei bine, s-a intors in dimineata urmatoare, disperat sa ajunga la micul dejun si nu mai reusea sa treaca de un gard, prin care, cu o zi inainte gasise modalitatea de a se strecura. A primit o "morala" si am dedus ca a fost la discoteca ( tinerii din ziua de azi!). A fost bagat alaturi de fratii lui, in vila, sa manance. Ni s-a parut ca era chiar rusinat de ce a facut si de emotiile pe care ni le-a creat.

Prima generatie de la clocitoare a dobandit aripi si cozi si s-au mai domesticit cat de cat. Singura lor suparare este ca li s-a schimbat alimentatia si au trecut de la malaiul delicios destinat piticilor la huruiala destinata pasarilor serioase. Ei bine, ei par sa nu considere ca au devenit pasari serioase si se uita cu obida la castronelul cu mancare. Asta nu i-a oprit insa sa isi umfle gusile cu huruiala pentru ca, in fond, orice mancare e mai buna decat nimic, nu?

Bonus picture: Pentru ca nu puteam sa las postul asta chiar asa cu o singura fotografie, am pus una de acum o luna cu trandafiri :)

6 comentarii:

  1. Sa va traiasca pufuletii!
    Imi aduc aminte de vremurile cand puneam si noi clocitoarea...Cate nopti nedormite cu ochii in clocitoare! Ii puneam cu picioarele in spirt imediat cum ieseau...Ii cresteam mai intai in cutie la bec...Vremuri apuse.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ehh, noi acum ne-am lansat in business-ul asta. Sa vedem cat ne tine :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo! Să vă trăiască! Vila voastră am dat-o exemplu soţului meu despre cum ar trebui să arate şi locaşul puilor noştri. Atenţie la răpitori! Coţofana şi gaiţa omoară puii! Noi am păţit-o, ne-au omorât toţi bobocii de gâscă într-un an...
    Cu bibilicile aţi dat lovitura. Sunt cele mai outoare păsări, cu singurul amendament că încep să ouă mai târziu decât găinile, de-abia pe la sfârşitul lui aprilie. Până sunt mici, sunt sensibile la frig. Felicitări pentru noua generaţie de zburătoare!
    Diana, mama lui Missouri pisica :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim de urari Diana. Si noi am avut in vedere pasarile rapitoare cand am pus plasa care imbraca practic partea din fata a vilei. Cum locuitorii ei sunt acum maricei au cred ca vreo trei luni, nu cred ca se mai hazardeaza cotofana sa-i rapeasca pentru ca sunt maricei bine ( in poza aveau abia o luna cred). Ceilalti sunt la adapost si au protectie pentru ca sunt inca micuti deci in pericol. Iar cei "proaspeti", au doar cateva zile deci stau permanent in cutiuta. Abia in weekend planuim sa-i scoatem putin la aer dar vor fi protejati de plasa si vor sta in cutiuta lor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Alexandra si noi am considerat-o frumoasa. Modelul de pe net e inca si mai frumos dar costa gata facut vreo 4000 de RON. In schimb, pentru "vila" noastra materialele au costat cca 900 de RON ( am luat totul nou -scandura, cuie etc) iar forta de lucru a fost reprezentata de sotul meu, varul lui si vreao doi prieteni, deci n-a costat nimic.

    RăspundețiȘtergere