miercuri, 25 aprilie 2012

Castraveti repicati


Anul asta singurele rasaduri "home made" din gradina noastra vor fi probabil cele de castraveti si cele de dovleac.

Avem si cateva vinete si doi-trei ardei ( da, ati citit bine, doar atatia au iesit dintr-un pliculet pe care il aveam de anul trecut).

Pentru ca afara a venit caldura si se apropie cu repeziciune vacanta de 1 mai cand mi-am propus sa plantez rasadurile afara, saptamana trecuta, la inceput, le-am repicat pentru a avea timp sa se inzdraveneasca.

Cum le-am repicat in bucataria de acasa de la Bucuresti, am reusit sa imprastii pamantul peste tot ( deci nu faceti ca mine). Tot din cauza ca le-am repicat in bucataria de la Bucuresti am utilizat tot felul de improvizatii: am dat gauri paharelor cu furculita incinsa la aragaz si am facut gaurile in pamant cu coada de la o lingura de lemn destinata vaselor teflon. Unde mai pui ca pamantul era din ala de flori ca de unde pamant de rasaduri?

Cu toata agricultura mea, cel putin neconventionala daca nu cumva facuta dupa ureche, rasadurile sunt frumoase, vesele, si de azi s-au mutat in balcon pentru ca e mai cald in timpul noptii si apoi trebuie sa se caleasca si ele, nu?

Va pun mai jos imaginile de la repicare. Eu m-am distrat de minune in timpul actiunii, sper sa va placa si voua.


Rasadul de dovleac



Iar aici avem rasadurile abia scoase in balcon in dimineata asta.

Rasadurile de vinete acum 5 zile


Si cei cativa ardei ( lunguieti, de culoare galbena) de care va spuneam mai sus

Invataturi trase din actiunea de repicare: Paharele de iaurt sunt mult mai bune pentru transplantarea rasadurilor decat cele de unica folosinta. Plasticul este mai gros si spatiul pentru planta este mai mare. Daca sunt de la iaurturi care vin la pachet cu cereale pastrati si capacul, e foarte util pentru pus sub pahar. Am dublat paharele de unica folosinta ( adica am bagat paharul cu rasad intr-un altul ) pentru a oferi spatiu de scurgere a apei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu