marți, 17 aprilie 2012

Solarul prinde viata

Probabil va imaginati cat de grele au fost pentru noi zilele care au trecut. Cum sa stai degeaba si sa te uiti luuuung pentru ca n-ai voie sa faci nimic??? Pai si cum ramane cu "munca innobileaza"?

Am "ciupit" totusi cateva ore vineri si alte cateva sambata, pana a inceput sa ploua zdravan si suficient cat sa ne oblige sa ne oprim din gradinareala. Cu toate astea va putem povesti despre locuitorii celebrului nostru solar de incepatori.

Am cumparat 30 de rasaduri de rosii si 5 rasaduri de castraveti. Rosiile sunt soiuri hibride: Marissa, Cristal si Kiveli si promit sa faca fructe gustoase, asta daca nu cumva o dam noi in bara cu ele din cauza de lipsa de experienta.
Solarul nostru care ni se parea mititel a "inghitit" pe nerasuflate firele de rosii si castraveti si mai vrea, domnule, mai vrea cel putin vreo 15. Astea 15+ vor fi cu siguranta alt soi pentru ca incercam sa identificam unul ( sau mai multe?) care sa ne placa si ale carui seminte sa le pastram pentru la anul pentru a ne face propriile rasaduri. Aveti sugestii privind alti hibrizi?

Pana ne dumirim de care mai luam, o sa va spun ca pe-astea le-am plantat cu sfoara, ca sa nu facem din randul de tomate un zig-zag de toata frumusetea, la o distanta de 40 de cm intre cuiburi si 70-80 de cm intre randuri. Speram sa fie corect asa sau aproape corect pentru ca cercetarile internetistice ulterioare au aratat ca distantele astea variaza. Ei, experimentam si ce gresim reparam anul urmator.

Le-am plantat vineri seara si erau cam lesinate bietele de ele dar luni seara cand am reusit sa "ne revedem" erau vesele si unele aveau boboci. In solar era o caldura de te lua cu lesin, semn ca e etans si ca in mod clar trebuie sa primeze starea de bine a plantelor si nu cea a gradinarului. Luni seara le-a mai dat consortul o portie de apa de fantana si erau asa vesele si ferice de ziceai ca sunt la banchet. Te pomenesti ca incep vreun chef pe-acolo in lipsa "parintilor".

Si acum fotografiile doveditoare:





In ultima imagine sunt, desigur, castravetii. De rasa. Rasa de castraveti pur sange :)). Fertilizarea solului a fost realizata cu caca de gaina de calitatea I. De la niste gaini cu multa personalitate. E drept ca doar dupa am aflat ca trebuia sa fie un caca ceva mai vechi dar vad ca d-rele n-au patit nimic asa ca poate scapam de dezamagiri.

Aseara, daca tot n-aveam voie sa facem nimic nimic ( !!!) am facut poze si cepei si usturoiului plantat cu sarg de consort. Prima runda de ceapa si usturoi a si iesit si se rasfata zglobie la soarele asta capricios. Totusi nu pare ca productia ar fi cumva deranjata de ploaie.

Astazi am un program de gradinarit bucurestean, adica facut la balcon. Castravetii si dovlecii sunt gata de repicare de vreo doua -trei zile asa ca nu mai pot sa aman, nu de alta dar aseara i-am gasit aproape lesinati de sete dupa cele cateva zile libere. Cred ca-si fura apa unul altuia acolo in cutiuta cu rasaduri.

3 comentarii:

  1. Sa nu opresti niciodata seminte de la soiurile hibride, pentru ca anul urmator nu vor iesi acelasi soi,sau va iesi dar nu va fructifica decat foarte putin.
    ceapa si usturoiul arata foarte bine.Asa de rare le-ai pus de la inceput? Eu le pun mai dese si apoi le culeg din 2 in doi cand le consumam, ca sa le raresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Victoria, multumim de sfat. Pai si tantiile alea din piata cum fac rasaduri? Nu tot din hibrizii din anul anterior? Sau de la pliculet?

    Ceapa asa am pus-o de la inceput. Rara. Asa ne-au invatat vecinii. Cred ca ne-au sabotat cultura :) caci sugestia ta mi se pare foarte, foarte buna. In toamna vrem sa punem ceapa in solar si poate atunci le punem mai dese asa cum spui tu, mai ales ca nu e atata spatiu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ha, hahahahahaha "ne-au sabotat vecinii" ce dulce ai fost....
    Printre randurile de ceapa poti sa pui si cate o salata pe ici pe colo sa vezi ce capatina mare face...apoi poti sa sadesti rosiile printre ceapa.Ceapa cand este coapta o scoti si numai bine incep rosiile.Mama mea are gradinuta nu foarte mare dar asa facea.:)
    O zi minunata si o gradina bogata!!!!!

    RăspundețiȘtergere