luni, 2 aprilie 2012

Rasaduri viitoare

Am ramas in urma cu rasadurile anul asta. Ma uitam cu jind pe blogurile celorlalti si vad ca au deja plantute viguroase si variate. Noi nimic - nada! Asa ca ieri mi-am luat consortul de toarta si i-am zis ca e musai sa facem ceva pentru ca vom ramane fara rasaduri ( asta ca si cand piata n-ar fi plina!).

Am inventariat semintele. Consortul isi adunase intr-o cutiuta seminte de castraveti, de dovleac, fasole. Eu mai aveam doua pliculete de seminte de ardei si vinete de anul trecut. Le-am plantat cam asa, fara tragere de inima pentru ca as fi vrut sa fac o adevarata incursiune in magazin si sa-mi iau multe, multe seminte pe care sa le inghesui in rasadnita si sa rezulte o multitudine de plante frumoase si sanatoase.

N-am facut-o asa ca acum trag ponoasele si parca vad ca dam cateva sute de mii bune in piata la Titu :(! Pentru la anul, voi avea, desigur, un plan, nu asa aiurea...

In fine, sa va arat ce am facut totusi:
 Castravetii
Mi-am pus oarecum sperante mari in semintele acestea. Am cumparat anul trecut niste rasaduri excelente dintr-o comuna din Teleorman. S-au dovedit productive asa ca am zis sa le pastram, poate incet, incet facem o colectie de soiuri bune. Nu ma intrebati cum le cheama pentru ca evident n-am habar. Sunt doar castraveti.
 Rasadnite rudimentare. Pe-aia profi nu mi-a adus-o consortul deci abia saptamana viitoare vreau sa pun ceva in ea. Planul meu se leaga de rosii dar vedem.
Inainte de a acoperi semintele cu pamant. Cum ziceam am pus castraveti, dovleac, vinete si ardei lunguieti galbeni. Vedem ce iese. Direct in pamant am pus morcovi iar consortul  a mai plantat si el ridichi, salata si ceapa. Mai vreau: ardei grasi, capia si rosii, multe rosii.

Dupa plantare am pus caserolele la fereastra si le-am acoperit cu folie pentru a obtine efectul de sera.

PS. Ne-am pus fundal cu frumusetea de lucerna plantata anul trecut in vederea hranirii zburatoarelor din dotare. Anul asta a rasarit singurica si de capul ei si e atat de verde si "vorbeste" de atata primavara incat nu m-am putu abtine sa nu infrumusetez blogul cu ea.

4 comentarii:

  1. E bine ! E foooarte bine ! Si chiar daca o sa ai rasaduri de rosii mai incolo, nu-i nici o problema, pui mai intii din cele cumparate si apoi din ale tale, o sa fie recolta esalonata.
    Sa iasa tot ce ati semanat si sa vedem la vara gradina plina de roade !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim de urari, @Dani! Au inceput sa scoata capsoarele deja si astazi vreau sa le indepartez folia. Cele mai "harnice" seminte sunt cele de castraveti si de dovleac

    RăspundețiȘtergere
  3. Unde anume aveti gradina???
    Si eu am o casuta la tara unde avem gradina de legume,dar din pacate mergem doar saptamanal acolo.
    Casuta mea este la km 49 pe autostrada Bucuresti Pitesti,de la noi de la bloc pana la casuta de la tara facem cam 50 de minunte cu masina .
    In post ai mentionat Titu" este vorba de orasul Titu???!!!
    Pentru ca noi cunostem mergem in acel oras de mai facem cumparaturi cand stam in vacanta vara la plus ma rog acum devenit LDL
    O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  4. arata frumos in casolete.eu ma gandesc cum sa le pun ca sa le feresc de pisici...

    RăspundețiȘtergere